středa 2. července 2014

Pořád mi schnou boty (Kladno)

Kladno. Plac zarostlý metrovou trávou a prší. Stavění bylo roztomilé. Poněkud jsem přehodnotil svůj názor na to, kolik děr v botě je ještě přípustných. Dále ani zde si nemohu nepostěžovat na čínský nudle. Byl v nich všehovšudy jeden žampion. Z východu jsem zvyklý, že tam teda aspoň nakrájí mrkev, aby to vypadalo.

Jinak na mě něco vlezlo a místo psaní blogu jsem všechno volno prospal. Ale už se cítím v pohodě, takže to jdu dohnat.

Pořád se mě lidi ptají, jak jsem se k tomu cirkusování vlastně dostal. Inu... Zavolal jsem Berouskovi a jel. Dobrá, abyste to měli celé: Vybíral jsem brigádu na léto, a nějak jsem se pořád nemohl dokopat k tomu, abych se na prázdniny upsal k nějaký nudný pakárně. Chtěl jsem místo toho cestovat, jenže to bych zase měl poněkud problém s penězi. Tak jsem si řekl, že si najdu práci, u který se cestuje. Pak stačilo pár chvil na googlu.

Odešel nám jeden dělník - při stavění se někam vypařil a ožral. A šéf ho tady ještě den nechal, ať vystřízliví, posbírá si věci a rozmyslí, kam půjde. To mezi cirkusáky, jak tak poslouchám, není vůbec běžná praxe, už několikrát jsem slyšel historku, jak pro tuhle věc šel jeden sedět, protože dělníka ubil k smrti. No, jsem docela rád, že jsem si vybral zrovna tenhle cirkus!

Dále taky mám dotazy na technické podrobnosti, a vlastně už se na ně dlouho chystám. Ale ono toho popravdě zase tolik není, stavění je prostě o přenášení těžkých a těžších věcí z náklaďáků do šapita. Tedy, nejprve se staráme o zvířata, takže ze všeho nejdříve se staví maštale. Nejtěžší je na celý stavbě skládání a zvedání nosných sloupů a střechy. Ještě je teda taky prý dřina svazovat čtyři kusy střechy dohromady, to se dělá, když už je střecha zvednutá nahoře, ale to jsem ještě nezkoušel. Jediné, na co máme stroj, je zatloukání a vytahování kolíků, jinak se všechno zvedá a tahá ručně. A jak už jsem psal, i to je nadstandard, normálně se to dělá tradičně, palicí. Bourání je to samé, akorát obráceně. Pokud máte nějaký specifičtější dotaz, sem s ním.

Protože máme asi třikrát víc aut a trailerů než řidičů, naše marignotky přijíždejí až odpoledne, pročež asi nejdůležitější rada, kterou vám mohu dát pro případ, že byste někdy šli k cirkusu: Vždycky si noste v pracovních kalhotech aspoň padesát korun. Když si zapomenete pití v maringotce, budete jinak vážně v rejži.

Když tak o tom uvažuju, ani jsem sem nenapsal, jakej je Rakovník. Dominanta chemičky čnící nad městem a dýmící jako by jejím hlavním účelem bylo udělat dost mraků pro příchod mordorských pluků je krásná industriální poetika. A zástupy dělníků nosících si z práce plné náruče Arielů a Persilů vypadají zábavně, musí to být jedno z nejvypranějších měst v republice.

Žádné komentáře:

Okomentovat