neděle 20. července 2014

Diuranát amonný (Stráž pod Ralskem)

Stráž pod Ralskem je vlastně jedno velké sídliště, obchoďák, věznice a nádrž s dráhou na vodní lyžování. V deset večer je to naprostý město duchů a wifi? Co prosím? Tady nemáme ani večerku! Za komoušů se tady těžil uran, po celým městě jsou rozesety starý důlní vozíky. Spolupracant vyprávěl, že když po revoluci doly zavřeli, bylo tohle eldorádo - na jednoho chlapa dvacet ženských od čerstvě rozvedených horníků.

Taky tady teda ještě mají původně hrad, později zámek - jednou se tady snad i opravdu strážilo. Je to zřícenina, pouze holé zdi - a poplašný systém. Wtf. Uvažoval jsem, že bych tam počkal a zeptal se, co bych tam proboha mohl ukrást, ale neměl jsem tolik času.

Jinak, zase jsme jednou stáli přímo pod kostelní věží. A já ji nezdolal. Jak smutně se mi z placu nad ránem odjíždělo, když jsem ji viděl ve zpětném zrcátku. Ale bohužel, dvanáctihodinová pracovní doba si s farářovým diářem nějak nesedla.

Dostali jsme konečně cirkusácká trička. A taky jsem zkusil nafotit i něco přímo z představení. Sice běhající zvířena a slabé osvětlení není zrovna nejlepší kombinace, ale minule jsem to tady nahrával čtyři hodiny, vlastně jenom dobře, že mám fotek málo.

Už jsem se toho tady u cirkusu naučil spoustu, škoda, že dvě věci, které jsem měl na mysli nejvíce, když jsem sem jel, nevyjdou. Ježdění na koni komplikuje fakt, že jedinej kůň dost velkej na mě je neuvěřitelněj strašpytel a nenechá na sobě jezdit nikoho krom dcery šéfa, žonglování potom to, že žongluje druhá šéfova dcera, která je polohluchá. Ale spousta jiných dovedností mi v životě ještě určitě dobře poslouží. Například schopnost utřít si zadek jedním papírovým kapesníkem.

Reklamní slogan "nakupujte česky" vedle názvu Penny Market je mimochodem kouzelný. Jinak tam ale mají předraženej prd a to zajímavé, proč to píšu: Všechen odpad odvážejí, a dokonce ho před odvozem váží, aby snad někdo něco nevzal. To víte, vždyť on by ho, proboha, ještě někdo zužitkoval!

Dělám zrovna šéfovi tlumočníka při domlouvání štace na zimu, tak mě napadá, jestli jsem tady vůbec už napsal, jak je to s cirkusem v zimě? Některé jezdí celej rok, šéf ale má statek, kde zazimuje, a nechá se najmout s cvičenými zvířaty do zahraničí. Osobně si teda tuhle práci v zimě představit nedokážu. Každopádně, nejlepší čas je pro cirkus pozdní jaro a brzký podzim. V létě je to bída. A k tomu je v šapitu vážně vedro. Hlavně na kitru, při natahování sítě pro lvy, pod střechou, kde se drží horký vzduch, je to nádhera. Vždycky slezu mokrý jako Kamino (5 Geek Points za uvedení polohy z hlavy).








Žádné komentáře:

Okomentovat